Alumniföreningens Medlemsbrev #1 2017

Alumnimiddag D & C
              Alumnimiddag K, W, E
Lör 8/4: Alumnipub Ing

Executive Summary: Homecoming Day ( ≈ Alumnimiddag) lördag 1 april för alumner från D och C samt K, W och E. Alumnipub för Ing lördag 8 april. Nytt för i år: Alumniföreningen på Farad och Teknikfokus. Bättre än någonsin förr: 11 engagerade i styrelsen under 2017, massor av arbete redan gjort. Work in progress: Alumniföreningens tygmärken. Förslag och idéer, maila oss! Medlemsavgift: avi på 100 kr kommer snart, var obs på rätt BG-nummer. Bokslutsmöte och Medlemsmiddag onsdag 22 mars, välkommen!

Ordförande har ordet

Jag tillkännager det redan nu: År 2017 kommer att bli ihågkommet som det år då Alumniföreningen etablerade fundamentet för att erbjuda sina rekordmånga medlemmar ett välfungerande och värdeskapande socialt nätverk utan dess like för många år framöver. Mitt namn är Alexander Pieta Theofanous och mitt mål som föreningens nyblivna ordförande är höja ribban för vilken medlemsnytta som Alumniföreningen kan skapa för just dig.

Föreningen styrelse, större än någonsin med sina 11 medlemmar bestående av såväl alumner som studenter, tar sats från tidigare års verksamhet och har påbörjat förberedelserna för det som komma skall. Alumni- och mentorskapsarbete på sektionerna, samarbeten med LTH:s studievägledning samt återföreningar av alumner – bara ett axplock av de saker som du kommer att få höra mer om framöver. Vill du ha mer information om årets aktiviteter föreslår jag att du håller koll på dessa nyhetsbrev och hemsidan. Vill du hålla i en afterwork eller har du förslag på aktiviteter som vi bör anordna? Tveka inte att höra av dig till styrelsen!

Alexander Pieta Theofanous
Ordförande för Alumniföreningen vid TLTH

Aktiviteter

Den stora planerade aktiviteten under våren är Homecoming Day, då olika sektioner sätter upp aktiviteter för alumner och studenter. I år kommer det att vara tre större events:

Är du alumn från en annan sektion och intresserad av ett Homecoming Day-event? Skriv till oss med ett förslag!

Alumniföreningen kommer även att representera på Farad, F-sektionens arbetsmarknadsdag, och Teknikfokus, för D och E. Vi kanske ses där?

Medlemsfrågor

Övrigt

Alumniföreningen är engagerad i Alumnikollegiet, där vi tillsammans med sektionernas alumniansvariga planerar och koordinerar alumniarbetet för alla som studerat på LTH; och även i Mentorskapskollegiet, där vi tillsammans med sektionernas mentorskapsansvariga gör detsamma för mentorskapsprogram. Har du idéer så lyssnar vi alltid.

Frågor? Kommentarer? Förslag? Maila till styrelsen@alumniforeningen.se så hjälper vi dig!

Detta är Alumniföreningens medlemsbrev. Du får det här brevet eftersom du är medlem i Alumniföreningen vid TLTH och Alumn från Lunds Tekniska Högskola. Om detta är fel, kan du ändra din adress på vår hemsida. Har du kommentarer, idéer eller synpunkter är du hjärtligt välkommen att kontakta styrelsen och säga vad du tycker! :-)