Nyhetsbrev April

Skickat: 2019-03-27

Det här är nyhetsbrev för Alumniföreningen vid Teknologkåren i Lund och du får detta då du är medlem i Alumniföreningen.

Syftet med nyhetsbrev är att hålla dig som medlem medveten om vad som händer i föreningen och vilka aktiviteter som planeras.

Uppdatering från Styrelsen

Styrelsen har den 9 mars haft skiftes och arbetsdag där vi har kickstartat vårens verksamhet och jobbat med allt det administrativa som inte alltid syns men som också måste fungera för att allt ska bli bra!

Styrelsen_2019

Styrelsen 2019

"Första torsdagen i månaden" AW

Alumniföreningen vid TLTH forsätter med klassikern "första torsdagen i månaden" och det har blivit dags för April. Varför inte ta och fira att våren är här med en härlig kall öl efter en lång arbetsdag och prata lite med gammla och nya vänner.

Biljard & Shuffelboard

Då var det dags att sätta bollarna i rullningen, och då menar vi såklart biljard (eller shuffelboard)!

Vi i Alumniföreningen välkomnar dig till en kväll i Malmö fylld av biljard och shuffelboard. Vi kommer spela på Biljardhuset (Monbijougatan 15) i Malmö. Eventet kommer att äga rum den 27:e april med start 15:00 och det kommer bara kosta dig ett glatt humör!
Om intresse finns kommer det att bokas bord på Malmö Brewing & Taproom för efterföljande mingel.

Anmälan kan ske genom att fylla i bifogat formulär (https://forms.gle/Pa2GdXuRBAkU3rZp8), via vår hemsida www.alumniforeningen.se eller genom att skicka mail till anmalan@alumniforeningen.se med samma information som i formuläret.

Ta med en vän eller två och dyk upp den 27:e! Vi i styrelsen hoppas se er där!

Jubileumspuben

I år fyller Teknologkåren 35 år och detta kommer uppmärksammas med en jubileumsvecka 13:e-19:e maj. Alumniföreningen kommer att delta i festligheterna och ordna en pub den 15:e maj med start klockan 17:30. Temat på puben är "Teknologkåren genom tiderna" där vi önskar talare från olika år under Teknologkårens livstid som kan dela sina erfarenheter under puben. Är du intresserad av att prata kring hur Kåren såg ut under din studietid så hör av dig till oss på styrelsen@alumniforeningen.se !

Eget förslag på aktivitet

Har du förslag på aktivitet? Eller skulle du rentav vilja anordna den själv? Kanske känner du för att dra i en AW i Göteborg/Umeå/Haparanda eller till och med i New York?

Vi i styrelsen är glada för input från våra medlemmar :-)

Kontakta styrelsen, så hjälper vi dig!

Senaste nyheterna och info kommer alltid på Facebook - klicka Like så får du alltid informationen direkt. Om du vill veta mer om någon aktivitet, så svara bara på det här mailet!

Bjud in dina vänner

Har du en vän från LTH som du vill tipsa om våra aktiviteter? Vidarebefordra det här mailet, eller bjud in vederbörande på Facebook!