Följ med på event!

Alumniföreningen anordnar ofta event så du kan träffa nya och gamla vänner från LTH. Kika här för att se vad vi gör just nu.

Följ med på event!

Inga events planerade just nu

Skriv till styrelsen om du har förslag på aktiviteter!

1092 alumner är redan medlemmar.

Bli medlem du med!

Speak your mind!

Gör Alumniföreningen ett bra jobb?

Har du åsikter eller förslag på aktiviteter?

Vill du engagera dig och bestämma saker?

Kalender:

Ingenting planerat just nu. Kontakta Styrelsen om du har idéer!

Välkommen!

Bakgrund
Alumniföreningen vid Teknologkåren i Lund är en ideell förening som arbetar för alumner från Lunds Tekniska Högskola (LTH). När du har slutat studera vid LTH, blir du alumn. Detta gäller både för de som slutför sin utbildning och tar examen, och för de som lämnar studierna utan att ta examen. I båda fallen är du lika välkommen som medlem i Alumniföreningen.

Du har fått ett mail
Alumniföreningen skickar ibland ut email till alumner från LTH. Ibland hjälper Alumniföreningen även de olika sektionerna att skicka ut mail. Om vi har råkat få fel adress och du inte är alumn från LTH, så ber vi om ursäkt. Om du är alumn, men inte vill ha fler mail, beklagar vi det. I båda fallen ber vi att du kontaktar styrelsen@alumniforeningen.se, så löser vi det.

Vad gör Alumniföreningen?
Vi arrangerar aktiviteter för alumner. Vi har rent sociala alumniträffar, som after work eller vinprovningar; och vi har också kontaktytor till nuvarande studenter i form av mentorskapsprogram, närvaro på Arkad, med mera. Du kan se vad vi planerar just nu på vår Facebooksida, eller utforska hemsidan här.

Det här låter kul!
Så trevligt! Du är välkommen med som medlem om du är alumn från LTH. Om du vill engagera dig och till exempel se till att Alumniföreningen ordnar en viss aktivitet, så får du jättegärna maila styrelsen@alumniforeningen.se.

Utforska
Du får gärna botanisera på resten av hemsidan, dyka in på Facebook, eller höra av dig till styrelsen om du har frågor eller kommentarer. Återigen: Välkommen!