Homecoming day & skugga en alumn

Skickat: 2016-03-01

Sektionen är i uppstartsfas inför det nya verksamhetsåret. Det pågår en massa roliga aktiviteter. Är du nyfiken på vad som händer på Sektionen - spana in hemsidan. Du har väl inte glömt bort att det även finns en alumniflik på hemsidan?

Den 23e april kommer alumnikollegiet på TLTH att anordna Homecoming day. Detta innebär att alumner från alla program kommer att återvända till campus under samma dag. Mer information om detta kommer - markera gärna datumet i kalendern redan nu!

På K-sektionen jobbar Sektionens nyskapade Universitetskontaktgrupp bland annat med alumniverksamheten. Ett nytt koncept utskottet vill lansera är att studenter på kemi- och bioteknikprogrammen ska få chansen att skugga en alumn. Tanken är att studenterna ska få följa med en alumn på jobbet under en dag och här behöver vi er hjälp. Skulle du kunna tänka dig att ta emot en student under en dag? Fyll i detta formulär så återkommer vi med mer information.

Hoppas att vi ses i april!

Du får det här brevet eftersom du är medlem i Alumniföreningen vid TLTH eller Alumn från Lunds Tekniska Högskola. Om detta är fel, kan du ändra din adress på vår hemsida. Har du kommentarer, idéer eller synpunkter är du hjärtligt välkommen att kontakta styrelsen och säga vad du tycker!