Nyhetsbrev Mars

Skickat: 2016-03-02

Det här är informationsutskicket för Alumniföreningen vid Teknologkåren i Lund, du får detta då du är medlem i Alumniföreningen. Hej! Trevligt att du är med! :-)

Styrelsekickoff

Styrelsen har nu kommit igång med årets arbete ordentligt! Vi har haft ett riktigt långt möte och gått igenom det kommande året, allt ifrån planerat årets kommande aktiviteter, satt datum för alla möten och diskuterat mål. Snart är det även dags för första styrelsemötet. Vi är glada och peppade, hoppas att ni också är det :-)

Alumnikollegiekickoff

Vi har även hållit i kickoffmöte för Alumnikollegiet, det är även snart dags för första Alumnikollegiemötet. För er som inte känner till denna grupp kan vi berätta att detta är LTH:s sektioners alumniansvariga. I våra sammanträden går vi igenom sektionernas alumniverksamhet och bistår sektionerna med hjälpmedel såsom mailutskick och ekonomiskt bidrag. Mötena fungerar även som bollplank, stöd och inspiration för alumniansvariga. Det har fungerat väldigt bra de senaste åren och vi i styrelsen ser fram emot att jobba med denna peppade alumnigrupp!

Inbetalningsavier

Snart kommer även inbetalningsavier att trilla ner i mailkorgen hos er (till denna mailadressen). Håll utkik!

Kommande aktiviteter

Bokslutsmöte och middag 13:e Mars

Söndagen den 13:e Mars kl 11.00 har Alumniföreningen Bokslutsmöte. Mötet avslutas med en trevlig lunch på Rose Garden, där föreningen bjuder deltagande medlemmar. Platsen för mötet är i Perstorp, inne på Teknologkårens expedition. Gå gärna in på Facebook eventet och attenda, så vet vi ungefär hur många vi ska boka bord för. Handlingar ligger ute på hemsidan för den intresserade.  Välkomna!

AW 7:e April

Den 7:e April är det dags för årets andra After-Work! Tid och plats kommer annonseras inom kort, så håll utkik på Facebook! Detta är ett härligt tillfälle att mingla med alumner, äta god mat knyta nya kontakter. Alumniföreningen står för lättare bar-tilltugg, övrig mat och dryck står du för själv.

Alumnimiddag för D && C 23 April

Årets Alumnimiddag blir större och bättre än någonsin. Vi bjuder på mingel, en rolig && intressant föreläsning med Per Holm som kommer tillbaka till LTH från pensionen för en dag, ett hemligt mellanspel, god mat, och framförallt en kväll då du kan träffa alla gamla kompisar igen och höra vad som händer. Mer info finns på Facebook. Anmäl dig redan idag!

Senaste nyheterna och info kommer alltid på Facebook - klicka Like så får du alltid informationen direkt. Om du vill veta mer om någon aktivitet, så svara bara på det här mailet!

Bjud in dina vänner

Har du en vän från LTH som du vill tipsa om våra aktiviteter? Vidarebefordra det här mailet, eller bjud in vederbörande på Facebook och LinkedIn!