Nyhetsbrev April

Skickat: 2016-04-05

Det här är informationsutskicket för Alumniföreningen vid Teknologkåren i Lund, du får detta då du är medlem i Alumniföreningen. Hej! Trevligt att du är med! :-)

Alumniföreningen letar efter alumner som vill engagera sig! Har du lust att vara med? Speciellt söker vi nu dig som gillar att synas på Facebook och andra sociala medier, för att hjälpa oss att nå ut till fler alumner och sprida information om vad föreningen gör. Hör av dig till styrelsen@alumniforeningen.se!

Inbetalningsavier

Nu har avierna för år 2016 skickats ut. Om din bank inte låter dig skriva in OCR-numret, så kan du helt enkelt skriva in numret i fältet "Meddelande". Om du inte har fått din avi, eller du har frågor kring OCR-nummer eller annat, hör av dig till oss.

Informationskanaler

Vi är medvetna att alla inte har Facebook eller LinkedIn, och styrelsen håller på att utveckla hemsidan så att nyheter och information om events kan läggas upp där också. Tills vidare hoppas vi att du följer oss på Facebook, Linkedin och via de här medlemsutskicken.

Kommande aktiviteter

AW 7 april i Lund

Torsdagen denna veckan (7:e april) är det dags för årets andra After-Work! Denna äger rum på Harrys i Lund, med start kring kl 18. Detta är ett härligt tillfälle att mingla med alumner, äta god mat knyta nya kontakter. Alumniföreningen står för lättare bar-tilltugg, övrig mat och dryck står du för själv. Gå gärna in på Facebookeventet och kolla vilka som kommer!

LU Alumn bjuder in till Alumnifrukost på MAX IV

Lunds universitet hälsar sina alumner välkomna på ett spännande studiebesök på MAX IV(karta), onsdag den 13 april kl. 8-10. De inleder med frukost och därefter ges en visning av anläggningen, vilken kommer att bli den mest briljanta röntgenkällan i världen när den öppnar för användare sommaren 2016. Anmäl dig här! OBS! Begränsat antal platser - om platserna redan är slut när du kommer in, så kan du se på denna sidan för andra kommande evenemang från Lunds Universitet.

After-Work för M alumner 13 maj

Det är dags för After-Work med era gamla Maskinarvänner! Vad gör hon nuföritiden? Varför hör han aldrig av sig? Kom och fira veckoslutet och våren med ditt gamla maskingäng. Den 13 maj klockan 16.00 ses vi på Kulturen i Lund. Dagen till ära kommer Kulturen att bjuda på loungeig house music från en, än så länge, osläppt DJ. Köper man något att dricka ingår buffé. Gå gärna in på Facebookeventet och läs mer. Samla ditt gamla gäng med Maskinare och kom! Boka upp det i er kalender redan nu!

Homecoming Day 23 april

Homecoming Day är dagen då alumner återvänder till LTH för att minnas sin tid här. Sektionerna arrangerar olika events så att du har chans att träffa dina vänner från studierna. Gå gärna in på Facebook och läs mer om upplägget.

Alumnipub för F, K och W 23 april

Välkomna till Alumnipuben på Homecoming Day 2016, en möjlighet för dig som student att träffa alumner från vår och andras sektioner och samla på dig värdefull information från arbetslivet från folk som är erfarna!

För alumner är detta ett fantastiskt tillfälle att återkoppla med era rötter och träffa gamla vänner, för att inte tala om era framtida kollegor! Gå gärna in och läs mera på Facebook eventet och kika på vilka som kommer! Anmälan är obligatorisk och finns här senast kl 15:00 den 23 april!

Vi ses där! :-)

Vårfårfiol gasque för A 23 april

Vad är väl en fin-gasque på A-sektionen?

En gång om året infinner sig kvällen då A-sek byter ut polon mot högtidsstass och går på gasque. Luften är fylld av hormoner och pollen. Våren är här. En afton att dofta sitt flottaste, bära sitt finaste och vifta med lillfingrarna som om det inte fanns någon morgondag.

Den 23e april kl 18.00 kommer det serveras trerätters middag, läckra drycker, allsång och eminent underhållning. För att inte nämna medaljutdelning för sektionens ypperliga funktionärer. Efter bjudningen är det eftersläpp med dans och bubbel.

Kvällen tillåter även medtagandet av en respektive, vars biljett inte kräver medlemskap i TLTH.

Priser för alumner:                                                                    350;- för middag med alkohol samt eftersläpp                          300;- för middag  med alkoholfri dryck och eftersläpp            100;- för eftersläpp

Anmäl dig här! Observera att alumnipriserna inte står i formuläret. Skriv även med i matpreferenserna att ni är alumn.

Före mera info gå in på Facebook och läs mer!

Alumnimiddag för D && C 23 april

Årets Alumnimiddag blir större och bättre än någonsin. Vi bjuder på mingel, en rolig && intressant föreläsning med Per Holm som kommer tillbaka till LTH från pensionen för en dag, ett hemligt mellanspel, god mat, och framförallt en kväll då du kan träffa alla gamla kompisar igen och höra vad som händer. Mer info finns på Facebook. Anmäl dig redan idag!

Senaste nyheterna och info kommer alltid på Facebook - klicka Like så får du alltid informationen direkt. Om du vill veta mer om någon aktivitet, så svara bara på det här mailet!

Bjud in dina vänner

Har du en vän från LTH som du vill tipsa om våra aktiviteter? Vidarebefordra det här mailet, eller bjud in vederbörande på Facebook och LinkedIn!