Nu söker vi alumner till kick-offen för vår arbetsmarknadsmässa!

Skickat: 2017-01-20

Den 15 februari 2017 är det dags för Kemi- och Biotekniksektionens årliga arbetsmarknadsmässa KULA. Förra årets mässvecka invigdes genom att ha ett event tillsammans med några alumner, något som var mycket uppskattat! Därför skulle vi i år igen tycka att det var mycket roligt om ett liknande event gick att genomföra.

Skulle du vara intresserad av att spendera en kväll med några av dina framtida kollegor, andra alumner och samtidigt dela med dig av karriär- och livsråd som kan vara bra att ta del av innan examen? Vår tanke är måndagen den 13 februari, med start kl. 18, skapa en kväll bestående av presentationer och mingel. Presentationstiden är uppskattad till cirka 25 minuter för varje alumn och kvällen avslutas med ett mingel mellan alumner och studenter i sektionens uppehållsrum, Gallien.

Några punkter som presentationen skulle kunna handla om är: Hur har din karriär sett ut, var vägen spikrak och gör du vad du trodde att du skulle göra när du tagit examen? Hur var ditt första arbete efter examen? Vad har du haft mest nytta av från din tid på utbildningen? Vad är det bästa tipset du skulle gett till dig själv under din studietid, med facit i hand?

Vi hoppas att du vill vara med oss och skapa en oförglömlig invigning av KULA-veckan 2017!

Vid frågor eller intresseanmälan vänligen kontakta

Bella Nielsen

Alumniansvarig på K-sektionen